Wednesday, April 15, 2009

Cermin ku retak seribu...

Salam.

Tengah hari tadi, my wife cal aku dari sekolah die, katanya cermin kete retak menanti pecah... puncanya...? sorang pak cik ni mesin rumput terkena batu dan pelanting kene cermin keta aku... Actuli kejadian tu berlaku dalam kawasan sekolah, tapi nak buat cam na, benda dah nak jadi. aku respek pak cik tu sbb, walaupun bukan salah dia secara total, tapi dia sanggup tunggu wife aku habis keje utk explain hal sebenar. Jujur. Dan aku mula terpikir, berapa agaknya gaji pak cik tu sebagai pemotong rumput... kesian pun ada. Dan utk berlaku adil, aku bg tau pak cik tu aku akan bayar separuh dan separuh lagi pak cik tu bayar. dan dia pun setuju... Tapi apapun aku kena advancekan duit aku gak, memandangkan dia x dak duit waktu tu.. dan pakcik tu janji akan datang bila dia dapat gaji ujung bulan ni. Insyaallah. aku pegang pd janji memandangkan pak cik ni jujur. (sbb sanggup tunggu sampai 2 jam nak bg tau hal sebenar). Tah lah.. pepon no hp bos dia, no hp dia telah aku amek. mana la tau... Aku nak minta dia bayar penuh pun x sampai hati sbb dia bukan nya sengaja. Aku harap bos dia x potong gaji dia utk bulan ni... mana la tau myb hanya itu sumber rezeki dia sebagai pemotong rumput. Wallahhualam... Dan aku pulak tak pepasal kena keluarkan duit... ada hikmahnya.... amin.

3 comments:

Wanabe PJ said...

wah, cntik tul retakan cermin ni..ada corak lak..sbr ye bro..

izah ishak said...

kalau ada rasa kesian patutnya tak yah mintak dia bayar langsung. Confirm la gaji keje camtu tak banyak...hik hik hik!! Tah2 kalau dia bayar kat fauzan ujung bulan ni, mesti anak bini dia tk cukup duit belanja...sian dia...

Aidy Shahiezad said...

ala fauzan, insuran kan ade... claim je la (nie kes balas balik)... hehehe...