Wednesday, April 8, 2009

Balik Utara

Salam.

Akhirnya, aku berjaya jugak menjejak kaki ke rumah peringatan PM kita yang ke 4 aka Che Det. Hehe... nama je anak jati Kedah... Ini lah 1st time aku ke situ... Dapat gak tau sikit sebanyak kisah hidup dia... Actuli aku ke situ atas tujuan kerja untuk berjumpa orang Arkib, so apa lagi... Jalan2 la... Dengan bantuan orang arkib, aku boleh xcess kesana kemari dalam kawasan tu tanpa syak wasangka dari pak gad, coz visitor x leh masuk dalam kawasan tertentu sesuka hati... hehehe... dan jugak aku diberi diskaun untuk dapatkan cendera hati dari situ... untung sikit. Malamnye aku bergegas ke sungai petani untuk jumpa mak n abah aku. Penat. Bila sampai je di jalan masuk ke kampung aku tergejut... Banjir rupanya kampung aku... huh, terpaksa la aku mencari port tanah yang tinggi utk parking kete... jauh gak dari rumah aku... dan aku terpaksa 'randuk' (bahasa org utara) ayaq bah tu. dekat jalan depan rumah aku paras lutut gak la... basah seluaq aku... tapi yang bestnye, ayaq naik x sampai 1 jam. Dan surut pun sangat cepat... Anak buah aku yang sorang ni sempat mandi manda lagi... ayaq x kotoq n boleh nampak kaki sikit2... tu yang best tu... bangun pagi, ayaq dah kering... yang tinggal sampah2 yang sangkut dekat pagaq. Pagi tu, aku sempat makan ikan perkasam mak masak... yummm... sedap. Aku keluaq rumah pukui 8pg untuk p ke Penang, tapi x jadi sbb ada tempat lain yang lagi penting. So, aku mengguna kan kosa veto untuk mintak tolong TA Kedah/Perlis p Penang dan aku akan ke Perlis... pukui 4pm, 8hb Apr, setel sudah 2 hari kerja aku dekat kedah n perlis... yahoooo... X sabaq nak balik jumpa orang tercinta dekat rumah!!!! Opss... Lupa, ni kat bawah ada la siket2 gambaq yang sempat aku amek...


Pemandangan dari dalam pesawat kelip-kelip.


Rumah kelahiran Che Det dari depan


Tugu dekat tepi rumah Che Det.


Bah depan rumah aku... Gambaq x celar, sbb x tau seting. hehe


Mak aku dengan cucu dia... sempat amek gambaq sat.


Berenti beli pelam yang x tau spesis apa dekat tepi jalan.

5 comments:

killr0yLive said...

"Bah depan rumah aku... Gambaq x celar, sbb x tau seting. hehe"

xreti??bak kat cheq, cheq tau setting..huhuhu....

Aidy Shahiezad said...

isk dak kerol nie, sejak gile kamera nie, asyik nak nunjuk pandai je...

Farinar said...

dah beli DSLR ke kerool?

Aidy Shahiezad said...

dia kalo beli DSLR dulu, jawabnya kena postpone plan kawen jd stahun kemudian plak la... hehehe.. ;p

killr0yLive said...

"isk dak kerol nie, sejak gile kamera nie, asyik nak nunjuk pandai je..."

bkn tunjuk pandai, tp nk berkongsi maklumat....

"dah beli DSLR ke kerool?"

blum lagik, tp dok blajaq kat member2 uitm..;-p

"dia kalo beli DSLR dulu, jawabnya kena postpone plan kawen jd stahun kemudian plak la... hehehe.. ;p"

aku akan beli jgk nnt, klu ada rezki..huhu...