Friday, April 17, 2009

Aku penat.


Salam...

Aku penat...Bagi tugasan last minit, dah tu nak awal minit. Suruh tukang sapu sampah tepi jalan pun dia sure tak dapat buat... Dah tu bagi tugasan, luar bidang pengalaman dan kemahiran pulak. Suruh mak cik cleaner pun belum tentu dia dapat buat. Dan bagi tugasan pulak lagi. Esok mesti siapkan, petang tu baru nak bagi, data of coz kena cari sendiri... Suruh guard jaga parking pun belum tentu dapat bagi. Dah tu, bagi tugasan lagi, macam aku ada 8 kaki, boleh terbang sana sini. Bagi dekat drebar teksi belum tentu dia boleh pegi. Tugasan bagi last menet lagi, nak suruh p la tu jugak, bagi dekat mamak jual roti pun dia kata tak reti. Bagi tugasan last menet lagi, suruh pemandu lori pun dia mesti cabut lari... last minit dapat tugasan, bagi dekat keling jual botol pun dia boleh pengsan. Bagi lagi tugasan last menet, mintak tolong dari mat despatch pun dia kata ada keja yang tak setel lagi, macam mana nak p...? Aku pun tak reti... sini nak penuhi, sana nak jagai, aku yang rugi... sapa pun x peduli... aku penat... itu lah hakikat. Ya Allah, tunjukkan lah jalan, permudahkanlah perhitungan... amin...

2 comments:

izah ishak said...

Ala fauzan...memang la penat. Tapi nak wat cmne...kita ni keje dengan orang, camni la jadinya..banyak2 sabar je la...

Etty said...

huhhuhu...tu laa namanyer makan gaji... sabar yer!!