Monday, May 4, 2009

Melaka Day Trip

Salam.
Labour Day hari tu, aku ada 2 option untuk jejalan. 1st- As usual, my fav place- Cameron Highland, and 2nd, World Heritage - Melaka. Then, my honey kata dia nak p melaka. Dalam duk rancang tu, nak di pendekkan cita, our best fren Azura Ayub and Hubby dia ikot sama. So kami ber empat dengan 2 kereta. Diorang punya plan, lepas ke melaka balik ke kampung diorg dekat N9, tapi kitaorg plan nak tido dkt hotel. Sebelum tu, kitaorang p la tempat2 menarik yang ada... Ada la a few cendera-cenderi yang sesaja kami beli untuk habiskan duit. padahal bukan dalam bajet pun. hehehe. Dan yang x bestnya, Melaka sesak! Jam! Padat! kalahkan KeyEll. Aku pun hampir sesak nafas... biar betul..! Pulak tu, semua hotel fully booked! Dari rate yang ada bintang sampai x nampak bintang, semua penuh. hahah.. tu la, p lagi time2 cam ni. Akhirnya, aku sampai rumah pukul 3pg... tu pun setelah berehat hampir sejam dekat rnr seremban. Pas tu lak, Hotel dekat RnR tu pun penuh! pelik aku. Bila aku tanya penuh, tapi ada je org cek in. WTF! tak gune betui. Aku pun dengan hangin, terus balik rumah.. tido dekat rumah lagi best 10 bintang punya hotael... Ngeh..ngeh...ngeh... kat bawah ada ciput gambar yag sempat di amek... hehehe
Jam.. macam dekat jalan pasar pun ada.

Tak dapat p sabah pun jadi la... tengok rumah Sabah...

Macam pernah lihat kincir air ni, tapi dkt mana ye...?

Ni bukan dekat KL, tapi dekat Melaka.

Orang ramai macam semut... Nak turun tangga pun kena cilok.

Dah penat jalan, layan Fish Spa jap...

Me and Bro Nizam
My wife and Azzura

Boleh tido n main futsal atas jalan... lengang...

1 comment:

Aidy Shahiezad said...

silap besar la datang melaka time cuti...
jem banget sik...